04 April 2011

Humanost

Sel­ma Me­šić do­bit će bu­breg Me­he Ska­lića

Sel­ma Me­šić, dje­voj­ka iz Bihaća ko­ja je te­ško obo­lje­la i na­dljud­skim na­po­ri­ma bo­ri se za op­sta­nak us­ko­ro bi mo­gla na ne­običan način do­bi­ti pri­li­ku da oz­dra­vi. Tužna priča o Sel­mi počela je po­gi­bi­jom nje­nog oca, na­kon čega je dje­vojčica doži­vje­la šok i do­bi­la šećer. To­kom go­di­na ot­ka­za­li su joj bu­bre­zi, ide na he­mo­di­ja­li­zu i ima bo­lest kos­ti­ju, zbog sve­ga to­ga os­ta­la je i bez vi­da.

Sel­mi­na tet­ka Fa­di­la Porčić sva­ko ju­tro us­ta­je u cik zo­re i na štan­du u gra­du mo­li za po­moć Sel­mi, to­li­ko pre­da­no se bo­ri za ses­tri­no di­je­te da je za­služila « Zla­tni lji­ljan », sa­mo što joj ne tre­ba jer ga Fa­di­la već i ima.
Na­ime, kao žena bo­rac i ra­tni voj­ni in­va­lid Pe­tog kor­pu­sa Ar­mi­je RBiH, je­di­na je žena u Kan­to­nu ko­ja je no­si­lac ovog naj­većeg ra­tnog pri­zna­nja.

- Ne­ma na­rod pa­ra, a oni ko­ji ga ima­ju neće da ga da­ju jer tre­ba bi­ti ne­po­šten pa ga u ova­kvom vre­me­nu to­li­ko steći – go­vo­ri nam Fa­di­la dok čeka na štan­du sva­ku mar­ku po­moći za svo­ju Sel­mu. Dok se u ra­tu bo­ri­la za državu na­da­la se da će ta država bi­ti država so­ci­jal­ne prav­de i zdrav­stve­ne bri­ge bez ova­kvih načina po­tre­be za život dje­ci. Ali želje su je­dno, a mo­gućnos­ti su oti­šle u po­tpu­no dru­gačijem smje­ru.

- Na­šoj Sel­mi možete po­moći sa tri mar­ke po­zi­vom na broj 090 292–051, jer tre­nu­tno nam je naj­važni­je da ura­di­mo pred­sto­jeću tran­splan­ta­ci­ju bu­bre­ga – priča nam Fa­di­la Porčić.

S ob­zi­rom da su u nji­ho­voj po­ro­di­ci svi htje­li bi­ti do­na­to­ri, ali ničiji bu­breg ni­je od­go­va­rao, rje­še­nje ko­je su pro­na­šli za­is­ta je ne­vje­ro­va­tno.
Fe­hi­ma Me­šić, Sel­mi­na maj­ka, do­ni­raće svoj bu­breg dječaku Din­ku Ska­liću iz Čav­kića, a nje­gov otac Me­ho, do­ni­raće bu­breg nji­ho­voj Sel­mi, jer su ut­vrdi­li da će ta­ko po­tpu­no od­go­va­ra­ti.

- Po­tre­bno je još sa­mo proći kroz za­kon­ske pro­ce­du­re jer kod nas ni­je pre­dviđeno da do­na­tor može bi­ti ne­ko ko ni­je član uže po­ro­di­ce. Prvo bi Fe­hi­ma da­la svoj bu­breg, pa on­da bi sa Me­hi­nim bu­bre­gom išli sa Sal­mom na ope­ra­ci­ju u Aus­tri­ju – objaš­nja­va Fa­di­la Porčić.

Ova­kvu tet­ku i bor­ca ma­lo ko ima, Sel­ma, iako bo­le­sna i go­to­vo sli­je­pa, to zna i po­no­sna je na nju.

No comments: