18. augusta otvorenje novog kontejnerskog terminala
U Luci Ploče 18. augusta otvara se novi kontejnerski terminal u koji je uloženo 33,6 miliona eura, što se ocjenjuje najvažnijom investicijom u povijesti te luke.
Terminal, čija je gradnja počela u januaru 2008. godine, prostire se na gotovo četiri hektara, a u prvoj fazi kapacitet će mu biti 60.000 kontejnerskih jedinica. Objektom će upravljati kompanija Luka Ploče, na temelju koncesijskog ugovora koji je sklopila s Lučkom upravom Ploče. U Lučkoj upravi Ploče napominju da će plovidba do novog terminala biti znatno kraća u odnosu na luke sjevernog Jadrana, a posebno na one na sjeveru i sjeverozapadu Europe što je bitno s obzirom na visoke cijene najma kontejnerskih brodova. Napominju da dubina akvatorija uz obalu omogućuje prihvat velikih "post-Panamax" brodova te da je rezerviran prostor za proširenje terminala. Tako su koncesijskim ugovorom između Lučke uprave Ploče i kompanije Luka Ploče predviđena druga i treća faza izgradnje nakon čega će se terminal prostirati na 23 hektara, s godišnjim kapacitetom od pola miliona kontejnerskih jedinica.
Razvoju kontejnerskog prometa, po ocjeni Lučke uprave Ploče, pridonijet će i nastavak gradnje autoceste Zagreb-Split-Dubrovnik te očekivano intenziviranje radova na autocesti na koridoru 5c kroz BiH kao i obnova željeznice u BiH. Izgradnja kontejnerskog terminala dio je razvojnog programa u Luci Ploče, u okviru Projekta integracije transporta i trgovine unutar kojeg početkom iduće godine započinje izgradnja terminala za suhe rasute terete, a planirane su i druge investicije u infrastrukturu. Cilj je povećanje kapaciteta, učinkovitosti i kvalitete usluga Luke Ploče te unapređenje konkurentnosti koridora 5c, s obzirom da je Luka Ploče početno-završna tačka tog koridora. Najveće koristi trebali bi imati privrednici iz gravitacijskog područja luke Ploče posebno iz BiH, koji će znatno uštedjeti na prometno-logističkim troškovima i povećati konkurentnost svojih roba. Dosad je u projekt uloženo 44,2 miliona eura od čega proračunska sredstva iznose 15 miliona eura. Izgradnja kontejnerskog terminala i skori početak izgradnje terminala za suhe rasute terete te dodatnih kapaciteta za tekuće terete, stvara čvrstu osnovu da Luka Ploče postane jedna od najsavremenijih i najkonkurentnijih luka u ovom dijelu Mediterana te će predstavljati luku najboljeg izbora za svoje korisnike, ocjenjuju u Lučkoj upravi Ploče.
Terminal, čija je gradnja počela u januaru 2008. godine, prostire se na gotovo četiri hektara, a u prvoj fazi kapacitet će mu biti 60.000 kontejnerskih jedinica. Objektom će upravljati kompanija Luka Ploče, na temelju koncesijskog ugovora koji je sklopila s Lučkom upravom Ploče. U Lučkoj upravi Ploče napominju da će plovidba do novog terminala biti znatno kraća u odnosu na luke sjevernog Jadrana, a posebno na one na sjeveru i sjeverozapadu Europe što je bitno s obzirom na visoke cijene najma kontejnerskih brodova. Napominju da dubina akvatorija uz obalu omogućuje prihvat velikih "post-Panamax" brodova te da je rezerviran prostor za proširenje terminala. Tako su koncesijskim ugovorom između Lučke uprave Ploče i kompanije Luka Ploče predviđena druga i treća faza izgradnje nakon čega će se terminal prostirati na 23 hektara, s godišnjim kapacitetom od pola miliona kontejnerskih jedinica.
Razvoju kontejnerskog prometa, po ocjeni Lučke uprave Ploče, pridonijet će i nastavak gradnje autoceste Zagreb-Split-Dubrovnik te očekivano intenziviranje radova na autocesti na koridoru 5c kroz BiH kao i obnova željeznice u BiH. Izgradnja kontejnerskog terminala dio je razvojnog programa u Luci Ploče, u okviru Projekta integracije transporta i trgovine unutar kojeg početkom iduće godine započinje izgradnja terminala za suhe rasute terete, a planirane su i druge investicije u infrastrukturu. Cilj je povećanje kapaciteta, učinkovitosti i kvalitete usluga Luke Ploče te unapređenje konkurentnosti koridora 5c, s obzirom da je Luka Ploče početno-završna tačka tog koridora. Najveće koristi trebali bi imati privrednici iz gravitacijskog područja luke Ploče posebno iz BiH, koji će znatno uštedjeti na prometno-logističkim troškovima i povećati konkurentnost svojih roba. Dosad je u projekt uloženo 44,2 miliona eura od čega proračunska sredstva iznose 15 miliona eura. Izgradnja kontejnerskog terminala i skori početak izgradnje terminala za suhe rasute terete te dodatnih kapaciteta za tekuće terete, stvara čvrstu osnovu da Luka Ploče postane jedna od najsavremenijih i najkonkurentnijih luka u ovom dijelu Mediterana te će predstavljati luku najboljeg izbora za svoje korisnike, ocjenjuju u Lučkoj upravi Ploče.
No comments:
Post a Comment