01 August 2007

Veliki trgovački lanci iz regije i Europe ulaze na tržište BiH

Sarajevo, Mostar, Tuzla, Zenica, Banja Luka buduća su mjesta u kojima srbijanski trgovački lanac Delta Maxi, u vlasništvu Miroslava Miškovića, planira gradnju velikih shopping centara. Akcija osvajanja trgovinskog tržišta FBiH i RS-a kreće već od polovice ovog mjeseca kada je, po tvrdnjama Dijane Milanković, šefice Odjela za marketing banjalučke kompanije Tropic, planirano i službeno vlasničko ujedinjenje s Delta Maxijem.

Na terenu su menadžeri srbijanske firme, koji ispituju potencijalne lokalitete za gradnju ili unajmljivanje primjernih prostora u Mostaru, Zenici, Tuzli veličine 3000 i Sarajevu od 50.000 metara kvadratnih. Želeći da u BiH postanu lideri, ulazak Delta Maxija na tržište BiH zaoštrava tržišnu konkurenciju između slovenskog Mercatora, hrvatskog Agrokora i pojedinih bh trgovačkih lanaca.

Nakon što su prije nekoliko dana kupili banjalučki trgovački lanac Tropic, generalni direktor Delta Maxija Dragan Filipović poručuje kako u RS-u postaju prvi najveći maloprodajni lanac, a drugi u BiH, radi preuzimanja vodeće pozicije. Iz Hrvatske je najavljena još jedna poslovna akvizicija u RS-u, i to hrvatskog prodajnog lanca Pevec, koji za početak planira otvoriti svoj objekat u Banjoj Luci vrijedan 5,63 miliona eura. Za poslovanje u BiH zanimanje je pokazao i trgovački koncern Metro Group iz Njemačke, jedno od najvećih trgovačkih društava u svijetu, koji ima oko 2400 objekata u 30 zemalja. Metro bi sagradio svoj trgovački centar u Zenici, koji bi nakon francuskog Interxa i njemačkog OBI-ja bio prvi istaknutiji europski trgovački lanac koji ulazi u BiH.

Dolazak spomenutih kompanija sa posebnom pozornošću prate potrošači, koji se nadaju kako će se oštra tržišna utakmica odraziti i na pad cijena proizvoda. Iz Udruženja za zaštitu potrošača BiH poručuju kako bi monopol na visoke cijene trebao biti stvar prošlosti. No, u strahu žive vlasnici manjih trgovačkih lanaca i distributeri pojedinih robnih marki, koji su pred takvom konkurencijom nemoćni, te žele svoje trgovine uklopiti u poslovanje velikih shopping lanaca.

No comments: