27 May 2007

Zašto će se graditi aerodrom Trebinje?

Šta stoji iza gradnje zračne luke u Trebinju?!


Protekle sedmice u Trebinju je upriličena promocija studije opravdanosti gradnje zračne luke u Zubcima kod Trebinja. Uz premijera Vlade tzv. Republike Srpske Milorada Dodika i brojne uzvanike na njoj su sudjelovali i predstavnici tri svjetske velike kompanije. Također, premijer Dodik o tom je projektu, a za čiju je realizaciju potrebno osigurati između 160 i 312 miliona eura, za puštanje zračne luke u promet oko 80 miliona eura, razgovarao i sa zainteresiranim ulagačima iz Italije i Izraela.

Studiju za zračnu luku vrijednu 300 hiljada KM po nalogu Vlade tzv. RS-a izradila je austrijska kompanija Vienna colsunting. Ministar prometa u Vladi tzv. RS-a Nedeljko Čubrilović rekao je kako njihova Vlada neće sudjelovati u financiranju zračne luke ali je izjavio kako postoji mogućnost saradnje sa zračnom lukom u Dubrovniku kojoj bi Vlada tzv. RS-a ponudila suvlasnički udio u trebinjskom aerodromu od 25 do 50 posto.
Sama vijest o gradnji aerodroma praktično u zaleđu Dubrovnika i neposrednoj blizini zračne luke Tivat u susjednoj Crnoj Gori ali i zračne luke u Mostaru izazvala je pažnju kao i spekulacije kako bi nova zračna luka mogla odvući dio zračnih prijevoznika Tivtu u Crnoj Gori i Dubrovniku u Hrvatskoj te Mostaru, posebice onih niskotarifnih, kao i čarter letove u ljetnoj sezoni.

Komentar oko najava gradnje zračne luke u Trebinju i mogućnosti da budu suvlasnik tog aerodroma dao je Tonći Peović, generalni direktor Zračne luke Dubrovnika i kazao kako su oni stabilna zračna luka s dugom tradicijom od 70 godina linijskog prometa i 45 godina zračne luke te da ne vide mogućnost da ih ugrozi gradnja zračne luke u Trebinju.
U vezi mogućnosti oko suvlasničkih odnosa direktor Peović naglašava kako prema njihovim planovima razvoja do 2020. godine i Master planu do 2025. godine ne predviđaju mogućnost da uđu u takve aranžmane niti bi im bili od koristi i da su više okrenuti poslovnoj saradnji sa zračnom lukom u Tivtu u susjednoj Crnoj Gori.
Peović kaže da je ovo njihovo stajalište i naravno ukoliko njihov vlasnik ne odluči sutra nešto drugačije po pitanju bilo kakvih aranžmana ili buduće saradnje sa aerodromom u Trebinju.

Direktor Zračne luke Mostar Marin Raspudić kazao je kako ga najava gradnje aerodroma u Trebinju ne zabrinjava ali da otvara pitanje pred vlasnike zračne luke, a to je Grad Mostar, odnosno traži jasan odgovor je li ulaganje u zračnu luku dugoročno isplativo ili im je to trošak.

Hoće li sutra aerodrom u Trebinju ugroziti poslovanje aerodroma u Tivtu, odnosno uzeti mu, prema nekim procjenama čak 30-tak posto prometa? Ranko Bošković, direktora Zračne luke Tivat kao i njegov kolega u Dubrovniku, s kojim kaže imaju vrlo dobru poslovnu saradnju, dijeli mišljenje da trebinjski aerodrom ne može ugroziti poslovanje tivatskog i da oni posluju vrlo dobro sa stalnim rastom prometa.

Prema nekim informacijama od osoba koje su bolje upućene u motive gradnju zračne luke u Trebinju iza svega stoji jasan financijski interes a to je da sutra najveći dio novca koji se dobije od preleta aviona preko teritorije BiH, a radi se o iznosu preko 20 miliona KM, bude najvećim dijelom podijeljen između dviju zračnih luka, u Banja Luci i Trebinju.

No comments: